Vår politik

Uddevalla är en fantastisk kommun att leva i. Här når du vi både hav, sjöar, skog, tätort och glesbygd. Uddevalla ska bli bättre på att utveckla kommunens resurser, ta vara på och välkomna Frihet, jämlikhet, jämställdhet, solidaritet, demokrati och hållbar utveckling. Det är de grundläggande värderingarna som skapar den socialdemokratiska politiken i Uddevalla kommun. Alla ställningstaganden som partiet gör ska klara en prövning mot dessa värderingar. Det socialdemokratiska samhällsbygget baseras på en gemensamt ägd och finansierad välfärd av hög kvalitet.

skola och barn

Förskolan ska vara en rolig, trygg och lärorik plats. Barnen ska få möjlighet att lära och utvecklas genom att leka, skapa och utforska.

Äldreomsorgen

Socialdemokratisk äldrepolitik grundar sig på frihet och trygghet. Frihet innebär att den enskilde själv ska kunna forma sitt liv

Stöd och hjälp

Socialdemokraterna arbetar aktivt för att motverka våld i nära relationer. Mäns våld mot kvinnor ska upphöra. Det gör vi bäst tillsammans.

Secondary Heading